مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 09:122022-02-01بين الملل

نخست وزیر انگلیس متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین شد


نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) در جریان سفر به کی یف به عنوان بخشی از تلاش های دیپلماتیک غرب برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه، متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین خواهد شد.

- نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) در جریان سفر به کی یف به عنوان بخشی از تلاش های دیپلماتیک غرب برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه، متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به کی یف و تعهدش به حمایت از حق حاکمیت این کشور در حالی صورت می گیرد که آمریکا از رایزنی فعال با متحدان درباره احتمال استقرار نیروهای آمریکایی در جناح شرقی ناتو جدا از 8500 نیرویی که هفته گذشته به حالت آماده باش درآمدند، خبر داد.

روسیه که کریمه را در سال 2014 میلادی از اوکراین گرفت و به خود الحاق کرد و از جدایی طلبان در شرق اوکراین حمایت می کند، خواستار دریافت ضمانت های امنیتی از جمله تعهد ناتو به عدم قبول درخواست پیوستن کی یف به این ائتلاف شده است.

همزمان با اختلاف واشنگتن و مسکو بر سر برنامه ریزی های امنیتی پس از جنگ سرد در اروپا و نگرانی ها نسبت به تامین انرژی، آمریکا اشاره کرده که شانس اندکی برای پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک وجود دارد اما این کشور خودش باید درباره آینده اش تصمیم بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر انگلیس متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین شد

نخست وزیر انگلیس متعهد به حمایت از حق حاکمیت اوکراین شد