مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 16:072022-01-31سياسي

روزگار احمد سمیعی گیلانی در صدویک سالگی


در امتداد پیش برد بررسی سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسی، گفت وگوهایی که هنوز هم بلافاصله به مباحث علمی ختم می شوند و سبک زیستی که او را از دیگر چهره های پیشکسوت های ادبی متمایز می کند، - احمد سمیعی گیلانی امروز صدویک ساله شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنا بود تا امسال نیز همچون سال گذشته شمع تولدی دیگر را در یازدهم بهمن ماه فوت کند، اما وضعیت کرونایی حاکم بر کشور این فرصت را گرفت.

حالا اما احمد سمیعی گیلانی در حالی صدویک ساله می شود که هنوز هم هر روز زمانش را صرف مطالعه تازه ترین کتاب هایی که منتشر می شوند می کند.

وقتی صحبت از او با همکارانش در فرهنگستان به میان می آید، می گویند که در هر دیدار پس از سلام و احوال پرسی سخن فورا به مباحث علمی کشیده می شود؛ گویی از گذر هیچ ثانیه ای دریغ نکند! سمیعی گیلانی البته این روزها کم تر از گذشته به دفتر کارش در گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی می آید، و به نظر می رسد که انگار بیش از گذشته در زادگاهش (گیلان) روزگار می گذراند.

با این حال اما در گیرودار پرهیاهوی این روزهای جامعه، پروژه ای در گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان زیر نظر او در حال انجام است که بخش مهمی از تاریخچه زبان و ادبیات فارسی را کنار هم می گذارد؛ سیر تحول ادبیات ژورنالیستی در زبان فارسی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگار احمد سمیعی گیلانی در صدویک سالگی

روزگار احمد سمیعی گیلانی در صدویک سالگی