مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-31پزشكي

مراکز آموزشی کودکان فورا تعطیل شوند/ احتمال ابتلای بخش زیادی از جامعه به اٌمیکرون


بهتر است که محدودیت ها هر چه زوتر اعمال شده و واکسیناسیون دوز سوم و واکسیناسیون کودکان سرعت داده شود، همچنین مراکز آموزشی که در آن کودکی به ویروس آلوده شده فوراً تعطیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی اسداللهی امین در برنامه طبیب با تأکید براینکه نباید اجازه دهیم این اپیدمی در کودکان آغاز شود، چون در این صورت مخزن این اپیدمی خاموش نخواهد شد، گفت: تنها با اِعمال به موقع محدودیت ها و بالا رفتن تعداد واکسیناسیون دوز سوم می توانیم نوروز امن تری داشته باشیم.

  علی اسداللهی امین با اشاره به اینکه اومیکرون بیشتر راه های تنفسی فوقانی را درگیر می کند و لود ویروس عموما در بینی و حلق بیشتر است، اظهار کرد: عموما در اومیکرون ریه کمتر درگیر می شود، اما وقتی تعداد افراد بیشتری درگیر شوند با وجود اینکه تعداد افرادی که بیماری را خفیف می گیرند بیشتر است، اما قطعا در این بین تعداد بستری ها هم افزایش پیدا می کند، چراکه در این جمع افراد دارای بیماری زمینه ای و افرادی که واکسن نزدند هم وجود دارد و به همین لحاظ ممکن است حتی تعداد فوتی ها از ویروس دلتا هم بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید اومیکرون را شوخی بگیریم، تصریح کرد: خیلی از افراد هنور دوز سوم را تزریق نکردند و حدود 15 تا 20 درصد افرادی که بنا بوده تا دوز سوم را تزریق کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز آموزشی کودکان فورا تعطیل شوند/ احتمال ابتلای بخش زیادی از جامعه به اٌمیکرون

مراکز آموزشی کودکان فورا تعطیل شوند/ احتمال ابتلای بخش زیادی از جامعه به اٌمیکرون