مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 10:272022-01-31ورزشي

روایت خبرنگاری که مجسمه شاه را در ایلام سرنگون کرد


به مناسبت نزدیک شدن به دهه فجر خبرنگار فارس گفت وگویی را با سنجابی خبرنگاری که مجسمه شاه را سرنگون کرد ترتیب داد تا او خاطراتی را از حال و هوای آن روزها برایمان تعریف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، یکی از اصلی ترین صحنه هایی که در آلبوم خاطرات دهه فجر وجود دارد، تظاهرات های مردمی و صحنه های پایین کشیدن مجسمه های طاغوت از میدان های شهر است.

صحنه هایی که نماد شکوه اراده ی یک ملت در برابر قدرت مستکبران است؛ این صحنه را در شهر ایلام جوانانی رقم زدند که حتی آتش و گلوله هم نتوانست مانعی برای عزم و اراده پولادین آنها باشد.

یکی از این جوانان که در روزهای انقلاب خبرنگار بود و امروز هم به عنوان پیشکسوت در عرصه رسانه فعالیت دارد آبختی سنجابی متولد 1337، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و مسوول هیأت فوتبال استان ایلام است.

او از نخستین افرادی بود که در کنار سایر مردم ایلام، مجسمه محمدرضا شاه پهلوی را در میدان شهر (میدان 6 بهمن سابق و 22 بهمن کنونی) پایین کشید.

آنچه در ادامه می خوانیم گفت وگوی خبرنگار فارس در ایلام با آقای آبختی سنجابی است: از حال و هوای خودتان در روزهای انقلاب بگویید.

من در زمان انقلاب 18 ساله بودم، سال آخر دبیرستان و مدرک دیپلم ریاضی داشتم و سال 1357 هم دیپلم تجربی خود را اخذ کردم؛ آن روزها من خبرنگار روزنامه اطلاعات بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت خبرنگاری که مجسمه شاه را در ایلام سرنگون کرد

روایت خبرنگاری که مجسمه شاه را در ایلام سرنگون کرد