مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 16:322022-01-30دانش

«بایو انرژی»؛ یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر با ارزش حرارتی بالا


یک استاد دانشگاه اصفهان با ارائه نکاتی در خصوص پتانسیل احداث نیروگاه بیوگاز در اصفهان، گفت: زباله ها در دنیا به عنوان طلای کثیف مطرح است.

- ایسنا/اصفهان یک استاد دانشگاه اصفهان با ارائه نکاتی در خصوص پتانسیل احداث نیروگاه بیوگاز در اصفهان، گفت: زباله ها در دنیا به عنوان طلای کثیف مطرح است.

فریبرز کریمی امروز (یک شنبه، 10 بهمن ماه) در نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان؛ چالش ها و راهکارها که به همت کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست و با همکاری پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بایو انرژی، یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر است.

وی تغذیه موجودات از زباله های شهری را یکی از معضلات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: استفاده از زباله ها در تأمین انرژی می تواند در کاهش مشکلات زیست محیطی تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک استاد دانشگاه اصفهان سرانه تولید زباله در اصفهان را 526 گرم در روز اعلام کرد و گفت: این سرانه از میانگین 700 گرمی کشور کمتر، از میانگین 300 الی 350 گرم در کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

50 تا 60 درصد بیوگاز متان است که ارزش حرارتی بالایی دارد.

عباسعلی آروین، دانشیار دانشگاه پیام نور اصفهان نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص امکان سنجی احداث نیروگاه فتوولییک با هدف کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بایو انرژی»؛ یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر با ارزش حرارتی بالا

«بایو انرژی»؛ یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر با ارزش حرارتی بالا