مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 15:522022-01-30اقتصادي

اغمای ارز 4200؛ جدال رانت، تورم و برنامه!


بعد از چالش بسیار در رابطه با حذف یا ماندگاری ارز 4200 تومانی، رای نمایندگان به توقف آن بود و فعلا ماجرای این ارز را در سکوت فرو برد؛ جدال رانت، - بی پولی و تورم که اکنون به نفع تورم به پایان رسیده است چرا که برنامه مشخصی در این رابطه وجود نداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعیین تکلیف و حذف ارز 4200 تومانی در اهم برنامه های دولت سیزدهم قرار داشته و بارها نسبت به رانت سنگین پرداخت آن در قالب یارانه پنهان و از سویی اهمیت تامین مالی از این محل و پرداخت هدفمند یارانه آن تاکید کرده است، حتی در لایحه بودجه 1401 که به مجلس ارائه کرد، تبصره سنوات قبل مربوط به تامین ارز واردات کالای اساسی با ارز 4200 تومانی را حذف کرده بود.

نبود برنامه جریان را متوقف کرد اگرچه انتظار می رفت با توجه به واکنش هایی که نمایندگان نسبت به ادامه پرداخت ارز 4200 داشته و معتقد به ساماندهی آن بودند، روال به سمت تایید پیشنهاد دولت پیش برود ولی آنچه تاکنون در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گذشته به مخالفت با حذف ارز ترجیحی منتهی شده است ، دلیل نمایندگان این است که با توجه به روشن نبودن طرح دولت و عدم ارائه طرح قابل استناد، به ادامه پرداخت رای داده اند.

رانت می ماند آنچه بر ارز 4200 تومانی گذشته و مصوبه اخیر تلفیق، چند مورد قابل بررسی است که موضوع اول رانت است؛ ارز 4200 تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغمای ارز 4200؛ جدال رانت، تورم و برنامه!

اغمای ارز 4200؛ جدال رانت، تورم و برنامه!