مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 14:122022-01-30فرهنگي

هنر خیال انسان را آزاد می کند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پیچیده ترین مفاهیم نظری و مسائل اجتماعی را می توان در قالب هنر بست و شرح داد.

- محمدربیع احمدخانی ظهر امروز (10 بهمن ماه) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان زنجان، اظهار کرد: هنر خیال انسان را آزاد کرده و از محدودیت زبان رها می کند، به همین دلیل بزرگان اندیشه، زبان هنر را بهترین و موثرترین واسطه ارتباطی می دانند.

وی با بیان اینکه هر آنچه که با گفتار قابل بیان نباشد، از طریق هنر به عمیق ترین شکل بیان می شود، افزود: گاه یک اثر هنری به ظاهر ساده، دنیایی از مفاهیم را در دل خود جای می دهد، در حالی که همان مفاهیم یا کسری از آن در چندین جلد کتاب و نوشتار نمی گنجد.

این مسئول با بیان اینکه تاثیری که هنر در کاهش معضلات، آسیب های اجتماعی و نشر عادات و رفتارهای پسندیده دارد، تاثیری عمیق و ماندگار است، تصریح کرد: با توجه به تاثیر هنر، حل مسائلی همچون فقر، ناهنجاری های اجتماعی، آسیب های زیست محیطی، قانون مداری اگر با هنر همراه باشد راحت تر انجام می شود و اگر این مسئله را بپذیریم بدیهی است که باید تلاش و همت خود را صرف توسعه و اشاعه هنر در جامعه کنیم.

احمدخانی با بیان اینکه همه هنرمندان که در رشته های مختلف هنری فعالیت می کنند در کنار تعهد به هنر خود دارای مسئولیت اجتماعی در قبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر خیال انسان را آزاد می کند

هنر خیال انسان را آزاد می کند