مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 13:422022-01-30اجتماعي

سبز شدن آب دریا در قشم ربطی نشت میعانات گازی ندارد


سبز شدن آب دریا در قشم ربطی نشت میعانات گازی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، آب دریا در سواحل قشم چند روزی است که سبز شده و بیم آن می رفت که سبزشدن آب دریا ناشی از آلودگی شکست خط لوله باشد.

در همین راستا با رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان قشم به گفت و گو پرداختیم تا دلیل تغییر رنگ آب دریا مشخص شود.

رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان قشم گفت: پدیده بلوم جلبکی باعث سبزشدن رنگ اب دریا در سواحل قشم،خصوصا در مناطق جنوب شرقی تا جنوبی قشم شده است.

صادق رستمی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم، بیان کرد: این پدیده با سردشدن هوا اتفاق می افتد و سرعت رشد جلبک ها به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش باران افزایش یافته و یک منطقه را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه این پدیده با تغییر شرایط آب و هوایی و طی یک یا دو هفته از بین می رود، افزود: با مواج شدن دریا نیز امکان تکه تکه شدن این جلبک ها و از بین رفتن رنگی شدن آب وجود دارد.

رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان قشم ادامه داد: این رویداد، مشکل خاصی برای محیط زیست ایجاد نمی کند و تنها صحنه هایی جذاب و دیدنی برای علاقمندان به حوزه محیط زیست رقم می زند.

وی ادامه داد: البته نشت میعانات گازی در دریا نیز آلودگی هایی ایجاد کرده که به اکوسیستم دریایی آسیب می زند اما دلیل اصلی تغییر رنگ آب در این رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبز شدن آب دریا در قشم ربطی نشت میعانات گازی ندارد

سبز شدن آب دریا در قشم ربطی نشت میعانات گازی ندارد