مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-30سياسي

قوه قضاییه به نامه 260 نماینده پاسخ نداده است


در رابطه با قرارداد کرسنت و مفاسد آن بیش از 260 نفر از نمایندگان به رییس قوه قضاییه نامه نوشته اند اما تاکنون هیچ جوابی به نمایندگان نداده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین به نقل از فارس، مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه دولت برای حمایت از سرمایه گذاری متقابل میان دولت های ایران و نیکاراگوئه، با ارائه تذکر آیین نامه ای به استناد بند 11 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس و اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 77 و 139 قانون اساسی اظهار داشت: مفهوم این اصول در خصوص لزوم تصویب عهدنامه ها و قراردادهای خارجی در مجلس، این است که نباید صرفا عنوان این قراردادها در مجلس قرائت شود و مجلس به صورت تشریفاتی به آنها رأی بدهد.

وی با اشاره به اظهارات نماینده دولت در خصوص 73 قرارداد خارجی در آستانه انقضاء گفت: دولت یک گزارش به مجلس بدهد که چند مورد از این 73 عهدنامه به درستی اجرا شده است؟ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی اصول قانون اساسی در خصوص قراردادهای خارجی رعایت نمی شود و مجلس از آن خبر ندارد، یکباره ماجرایی مانند قرارداد کرسنت پیش می آید که ده ها میلیارد دلار به کشور خسارت می زند و مفاد آن را هم محرمانه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوه قضاییه به نامه 260 نماینده پاسخ نداده است

قوه قضاییه به نامه 260 نماینده پاسخ نداده است