مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 10:072022-01-30پزشكي

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟


توصیه می شود افراد در صورت گزیده شدن توسط حیوانات گوشتخوار اهلی و وحشی، همواره احتمال را بر هار بودن حیوان گزنده گذاشته و در اسرع وقت به مراکز درمان و پیشگیری هاری مراجعه نمایند.

- رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از بیماری هاری به عنوان یک بیماری 100 درصد کشنده در انسان و حیوان یاد کرد.

دکتر مجید همتی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری هاری یک بیماری ویروسی است که دستگاه عصبی مرکزی پستانداران خونگرم را درگیر می کند، اظهار کرد: این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک بوده و در صورت ابتلای انسان و حیوان، 100 درصد کشنده خواهد بود، اما به راحتی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه ویروس بیماری هاری از طریق بزاق حیوان آلوده دفع می شود، گفت: عمده ترین راه انتقال هاری از طریق گزش و یا خراش توسط حیوانات آلوده و مبتلا است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: هرچند مهمترین راه انتقال از طریق گزش و خراش است، اما انتقال از روشهای دیگری مثل تنفسی، خوراکی و انتقال مادر به جنین مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه علائم بیماری هاری عمدتا با تغییر ناگهانی رفتار حیوان توام است، تصریح کرد: در این حالت معمولا ترس در حیوان از بین می رود و باعث می شود حی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟