مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-30پزشكي

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از بیماری هاری به عنوان یک بیماری 100 درصد کشنده در انسان و حیوان یاد کرد.

- دکتر مجید همتی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری هاری یک بیماری ویروسی است که دستگاه عصبی مرکزی پستانداران خونگرم را درگیر می کند، اظهار کرد: این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک بوده و در صورت ابتلای انسان و حیوان، 100 درصد کشنده خواهد بود، اما به راحتی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه ویروس بیماری هاری از طریق بزاق حیوان آلوده دفع می شود، گفت: عمده ترین راه انتقال هاری از طریق گزش و یا خراش توسط حیوانات آلوده و مبتلا است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: هرچند مهمترین راه انتقال از طریق گزش و خراش است، اما انتقال از روشهای دیگری مثل تنفسی، خوراکی و انتقال مادر به جنین مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه علائم بیماری هاری عمدتا با تغییر ناگهانی رفتار حیوان توام است، تصریح کرد: در این حالت معمولا ترس در حیوان از بین می رود و باعث می شود حیوان به راحتی به انسان و سایر حیوانات حمله کند.

پریشانی و اضطراب، ناتوانی در بلع آب و غذا، ترس از نور و در نهایت فلجی و مرگ از دیگر علائم این بیماری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟

از این بیماری 100 درصد کشنده چه می دانید؟