مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-29بين الملل

سفر مقام ارشد آمریکایی به لیتوانی به نشانه حمایت مقابل چین


یکی از مقامات ارشد آمریکا فردا (یکشنبه) به لیتوانی سفر خواهد کرد تا درباره تقویت همکاری اقتصادی با این کشور کوچک حوزه بالتیک که به خاطر تقویت روابطش با تایوان از سوی چین با فشارهایی مواجه شده، - یکی از مقامات ارشد آمریکا فردا (یکشنبه) به لیتوانی سفر خواهد کرد تا درباره تقویت همکاری اقتصادی با این کشور کوچک حوزه بالتیک که به خاطر تقویت روابطش با تایوان از سوی چین با فشارهایی مواجه شده، مذاکره کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: خوزه فرناندز، معاون وزیر امور خارجه در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست از یکشنبه تا سه شنبه در ویلنیوس خواهد بود و از چهارشنبه تا جمعه نیز در بروکسل حضور خواهد داشت تا با مقامات اروپایی درباره تلاش ها برای مقابله با تهدیدات اقتصادی گفت وگو کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرناندز در ویلنیوس درباره همکاری اقتصادی دوجانبه و حمایت قاطعانه آمریکا از لیتوانی در مواجه با فشار سیاسی و تهدیدات اقتصادی چین مذاکره خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: در این سفر مقامات بانک صادرات-واردات آمریکا فرناندز را همراهی خواهند کرد تا درباره اجرای تفاهم نامه 600 میلیون دلاری برای توسعه فرصت ها برای صادرکنندگان آمریکایی و خریداران لیتوانی در حوزه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مقام ارشد آمریکایی به لیتوانی به نشانه حمایت مقابل چین

سفر مقام ارشد آمریکایی به لیتوانی به نشانه حمایت مقابل چین