مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 15:122022-01-28سياسي

ثبت جهانی بسطام مورد بی توجهی است/ محرومیت از بودجه استانی


مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در لیست آثاری قرار گرفته که قابلیت ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارا است اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

- ، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی نماز جمعه این شهر در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر به بیان فضائل دخت نبی اکرم (ص) و هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و بیان کرد: سبک زندگی فاطمی و رضوی باید در زندگی مردم جاری و سازی شود.

وی با تبریک پیشاپیش دهه نورانی فجر و آثار پربرکت این انقلاب در همه حوزه ها به بیان ظرفیت های بی نظیر در حوزه های سه گانه میراث، گردشگری و صنایع دستی منطقه بسطام پرداخت و بیان کرد: از سال 2007 میلادی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در لیست آثاری قرار گرفته که قابلیت ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارا است اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه این منطقه معجونی از ظرفیت های طبیعی، تاریخی، مذهبی و عرفانی است که همچون نگینی در شرق ایران اسلامی می درخشد و همه ادیان زائر و گردشگر این منطقه ملی و فراملی است، ابراز کرد: باید به این ظرفیت ها توجه شود.

رضوی نسب به برشمردن آثار طبیعی و معماری کهن در دوره های مختلف این بخش از جمله کوهستان سترگ شاهوار، جنگل جهانی ابر و مجموعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی بسطام مورد بی توجهی است/ محرومیت از بودجه استانی

ثبت جهانی بسطام مورد بی توجهی است/ محرومیت از بودجه استانی