مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 17:222022-01-26سياسي

آماده برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی هستیم


رییس دانشگاه گیلان، با بیان اینکه به دنبال برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی کشور برای نخستین بار در دانشگاه گیلان هستیم، گفت: در حال رایزنی با وزارت علوم جهت برگزاری این کنگره در سال 1401 هستیم.

- دکتر فرید نجفی در دومین همایش ملی آسیب شناسی ادبیات پایداری که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و اظهار کرد: برگزاری برنامه های علمی با موضوع دفاع مقدس در جامعه به ویژه دانشگاه ها روح ایثار و معنویت را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن زمانی از دوران دفاع مقدس باید ما را به معارف آن دوران پرافتخار بیش از پیش نزدیک کند، افزود: معارف دفاع مقدس گسترده وسیعی از دانش را در برابر ما قرار می دهد و باید آموزه های ارزشمند، پرمحتوا و سازنده آن دوران را بازگو و تبیین کنیم.

رییس دانشگاه گیلان، عزت و اقتدار امروز کشور را به واسطه ایثار و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: برای بهره مندی از گنجینه معرفتی دفاع مقدس نیازمند نگاه تخصصی و دانش ندار هستیم لذا وظیفه جامعه دانشگاهی در قبال این پدیده دوچندان است.

نجفی، یکی از اولویت های مهم دانشگاه را تبیین معارف دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: نباید این تبیین موردی و مقطعی باشد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی هستیم

آماده برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاهی هستیم