مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 13:172022-01-25اقتصادي

جهش تولید محصولات گلخانه ای در اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با تقویت سرمایه گذاران جهش تولید محصولات گلخانه ای را در استان اردبیل شاهد هستیم.

- خلیل نیکشاد 5 بهمن در جلسه تخصصی بررسی آخرین وضعیت توسعه شهرک های گلخانه ای در اردبیل اظهار کرد: صنعت گلخانه ای در دنیا از ده ها سال پیش با خیز مناسب مورد توجه قرار گرفته و به مفهوم تولید در فضای بسته، شاهد افزایش توانمندی در تولید و اشتغال هستیم.

وی تصریح کرد: تولید در فضای بسته و گلخانه 10 برابر تولید در مزرعه است و عملکرد آب در فضای گلخانه ای 8 تا 10 برابر عملکرد تولید در مزارع و فضای باز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اشتغالزایی انجام شده در این حوزه را 10 برابر فضای باز اعلام کرد و گفت: همه اینها شاکله و نقطه ثقل تأمین امنیت غذایی و اقتصادی کردن فرآیند تولید است.

نیکشاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی در رسیدن به این هدف مقدس تلاش کرده تا از سرمایه گذاران حمایت های لازم را انجام دهد که در استان اردبیل نیز خیز مناسب در توسعه شهرک های گلخانه ای برداشته شده تا در این بخش بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا سال 96 مجموع شهرک های گلخانه ای استان 14 هکتار بود که در حال حاضر این رقم به 160 هکتار گلخانه فعال رسیده که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید محصولات گلخانه ای در اردبیل

جهش تولید محصولات گلخانه ای در اردبیل