مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-24بين الملل

دیپلمات های اروپایی و خانواده های آنها از اوکراین خارج نمی شوند


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه منتظر توضیح آمریکا در خصوص خارج کردن کارکنان سفارت و خانواده های آنها از اوکراین است، گفت: - اتباع اروپایی از اوکراین خارج نمی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، اتحادیه اروپا اعلام کرد دلیلی برای خارج کردن اتباع کشورهای عضو این اتحادیه از اوکراین وجود ندارد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر افزود: اتحادیه اروپا قصد ندارد دیپلمات ها و خانواده های آنها را از اوکراین خارج کند و هیچ دلیلی برای این کار نمی بیند.

وی ادامه داد: ما منتظر توضیح مقامات آمریکایی در خصوص تصمیم واشنگتن برای خارج کردن کارکنان غیرضروری سفارتخانه و خانواده های آنها از اوکراین هستیم و احتمالاً آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

بورل همچنین خودداری از اغراق در بحرانی نشان دادن اوضاع اوکراین را با وجود جریان داشتن مذاکرات درباره تحولات این کشور خواستار شد.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا به برخی از کارکنان غیر ضروری سفارت آمریکا در پایتخت اوکراین و خانواده های آنها اجازه داده بود از خاک این کشور خارج شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات های اروپایی و خانواده های آنها از اوکراین خارج نمی شوند

دیپلمات های اروپایی و خانواده های آنها از اوکراین خارج نمی شوند