مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:022022-01-23سياسي

طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود درباره واردات خودرو اصرار کردند و بنابراین طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

- ، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان مجلس در جلسه امروز بر مصوبه قبلی خود درباره ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو پیرامون واردات خودرو اصرار کردند و این موضوع برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

در ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو آمده است: هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

تبصره 1- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها ( متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

تبصره 2- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد

طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد