مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-23اقتصادي

لتگاه روستای قطب تولید جوراب کشور


وجود کارگاه های کوچک صنعتی و خانگی متعدد جوراب بافی در روستای لتگاه و اشتغال بسیاری از اهالی در 50 سال گذشته در کنار کشاورزی و دامپروری به این جوراب بافی موجب آن شده که این روستا به قطب صنعت جوراب کشور شناخته و معروف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولید و ظرفیت و پتانسیل کارگاه های جوراب بافی لتگاه این روستا را به یکی از جمله روستاهای بدون بیکار شهرستان بهار مبدل کرده و موجب آن شده که واژه ای به نام بیکاری در لغت نامه اهالی این روستا معنایی نداشته باشد.

در کنار کشاورزی اکنون این روستا به عنوان تولید کننده 30درصد جوراب و پاپوش کشور با چرخ فعال کارگاه های جوراب بافی خود اشتغال پایداری را برای اهالی روستا رقم زده و بسیاری از اهالی لتگاه از سفره واحدهای تولید پاپوش بافی خود نان می خوردند.

ضرورت احداث کارخانه ریسندگی در لتگاه با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بخشدار لالجین با اشاره به فعالیت 200 واحد تولیدی جوراب بافی در لتگاه روستای قطب صنعت جوراب و تولید سالیانه هشت میلیون جفت جوراب در سطح تولیدی های جوراب بافی این روستا اظهار کرد: 30 درصد جوراب سطح کشور در این روستا تولید و روانه بازار می شود.

مجید ساغرچی با بیان اینکه با توجه به این تعداد واحد جوراب بافی پیگیر راه اندازی و احداث کارخانه ریسندگی در این روستا توسط بخش خصوصی هستیم افزود: ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لتگاه روستای قطب تولید جوراب کشور

لتگاه روستای قطب تولید جوراب کشور