مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 14:322022-01-22بين الملل

بحران انسانی در افغانستان؛ نمایندگانِ طالبان برای تسهیل کمک رسانی به نروژ می روند


کمک های مالی بین المللی که پیش تر حدود 80 درصد بودجه افغانستان را تشکیل می داد پس از بازگشت دوباره طالبان به کابل قطع شده است.

- بحران انسانی در افغانستان؛ نمایندگانِ طالبان برای تسهیل کمک رسانی به نروژ می روند کمک های مالی بین المللی که پیش تر حدود 80 درصد بودجه افغانستان را تشکیل می داد پس از بازگشت دوباره طالبان به کابل قطع شده است.

وزارت خارجه نروژ روز جمعه از سفر قریب الوقوع هیئتی از نمایندگان طالبان به اسلو برای گفتگو بر سر بحران انسانی در افغانستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ بر اساس این گزارش انتظار می رود که این سفر طی روزهای 23 تا 25 ژانویه صورت گیرد و در جریان آن علاوه بر وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان، مسائل حقوق بشری در این کشور نیز مورد گفتگو قرار گیرد.

وزارت امور خارجه نروژ ضمن تایید این خبر در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان طالبان در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات دولتی در اسلو با فرستادگان دیگر کشورهای متحد و نیز نمایندگان جامعه مدنی افغانستان نیز ملاقات و گفتگو خواهند کرد.

در این بیانیه به نقل از خانم آنکنن هاوتفلدت، وزیر امور خارجه نروژ آمده است: ما به شدت نگران وضعیت بحرانی انسانی در افغانستان هستیم؛ کشوری که میلیون ها نفر در آن با یک فاجعه بزرگ انسانی روبرو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران انسانی در افغانستان؛ نمایندگانِ طالبان برای تسهیل کمک رسانی به نروژ می روند

بحران انسانی در افغانستان؛ نمایندگانِ طالبان برای تسهیل کمک رسانی به نروژ می روند