مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 19:302022-01-19بين الملل

رد پای کشورهای ثروتمند بر فسیل ها


نابرابری دسترسی به منابع و امکانات تحقیقاتی در کشورهای مختلف جهان در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی موجب شده بخش عمده ای از یافته های علمی به چند کشور انگشت شمار ثروتمند دنیا محدود شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: این موضوع در نگاه اول به نظر نمی رسد تأثیری بر پیشرفت های علمی بشر داشته باشد اما در حوزه هایی می تواند روند تحقیقات و نتایج به دست آمده از آنها را با جهت دهی هایی همراه کند.

این موضوع در برخی حوزه ها با اثرگذاری ژرف تری همراه است که یکی از بهترین نمونه های آن یافته های حاصل از کاوش های باستان شناسی و دیرینه شناسی است.

گروهی از محققان در پژوهشی جدید بر یافته های حاصل از دیرینه شناسی که نتایج آن در نشریه معتبر علمی نیچر منتشر شده است، هشدار داده اند درک ما از تاریخ زمین به سمت کشورهای ثروتمندتر جهان جهت دهی شده است.

تحلیل داده های حاصل از کاوش های فسیل شناسی نشان داده بالغ بر 97درصد داده های دیرینه شناسی را محققان کشورهای دارای درآمد بالا یا بیش از متوسط در کشورهایی مانند ایالات متحده، آلمان و چین به دست می آورند و همین موضوع می تواند سایه ای بر درک ما از تاریخ زمین و شکل گیری حیات داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای کشورهای ثروتمند بر فسیل ها

رد پای کشورهای ثروتمند بر فسیل ها