مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 18:052022-01-19سياسي

دانشگاه ها در تجاری سازی علم موفق نبوده اند


نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاری سازی علم موجب پیشرفت کشور است و در حالی که ما جایگاه اول منطقه در تولید علم را داریم در تجاری سازی آن موفق نبوده ایم.

- روح الله عباس پور در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی که ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: تولید علم و تبدیل آن به فناوری و در شرایط تحریم و محدودیت های بین المللی و نیز تجاری سازی علم امر مهمی است که نشان از وظیفه سنگین نظام آموزشی ما دارد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادوار مختلف برنامه های متعددی برای رشد فضاهای آموزشی و نجاری سازی علم در کشور در نظر گرفته شده ولی متأسفانه توفیقی در عملی شدن آن به چشم نمی خورد چرا که در این زمینه ها محور توسعه را در نظام آموزشی قرار ندادیم و وقتی به دست آورد کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم می بینیم محور اصلی در آنها نظام آموزشی و تولید علم است.

وی بیان کرد: اگر نظام آموزشی کشور اصلاح شود می توانیم بگوییم بقیه بخش ها هم قابل اصلاح هستند و این رویداد می تواند در نگاه فرد محور و جامعه محور اثر داشته باشد.

عباسپور عنوان کرد: اسلام هم به جامعه نگری و هم به فردنگری توجه دارد و تلاش شده همین امر در نظام آموزشی کشور رعایت شود با این ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها در تجاری سازی علم موفق نبوده اند

دانشگاه ها در تجاری سازی علم موفق نبوده اند