مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 15:302022-01-19اجتماعي

تدوین یک طرح برای کمک شهرداری به کاهش آلودگی هوای اراک


رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهرداری درآمد حاصل از عوارض آلایندگی را در 10 محور پیش بینی شده هزینه می کند.

- عباس خسروانی به مناسبت روز هوای پاک در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه به اینکه هوای کلانشهر ها به خصوص اراک بسیار بد است، اظهار کرد: قانون هوای پاک سال 96 به تصویب رسید و بنا بود میثاق ما برای کاهش آلودگی هوا و تحقق حق برخورداری از هوای پاک باشد، اعتقاد بر این است که اجرای قانون هوای پاک یک حرکت بین بخشی است و ضرورت دارد تا راهبر و هماهنگ کننده این پروژه مشخص باشد پس لازم است مسئولان استان و شهر اراک امروز که به لحاظ هوای پاک اراک در وضعیت اضطرار قرار داریم با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود نظیر قانون مدیریت بحران و شرایط اضطرار، تکالیف خود را در راستای راهبری موضوع تا حصول نتیجه دنبال کند.

وی بیان کرد: متاسفانه فرصت پنج ساله در نظر گرفته شده برای اجرای این قانون در ماه های آینده و منتهی به 1401 تمام می شود در حالی که بخش زیادی از آن هنوز اجرایی نشده و دستگاه های مختلف به وظیفه شان عمل نکردند و این قانون خوب بدون اجرا باقی مانده است.

خسروانی تصریح کرد: در ماده 33 قانون هوای پاک به طور صریح اعتبارات بودجه ای این قانون تعیین شده بود که به درستی و کامل محقق نشده و دستگاه های نظارتی و حتی شورای اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین یک طرح برای کمک شهرداری به کاهش آلودگی هوای اراک

تدوین یک طرح برای کمک شهرداری به کاهش آلودگی هوای اراک