مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:452022-01-19سياسي

خانه تاریخی ملک در چارچوب مقررات و ضوابط آستان قدس رضوی فعالیت می کند


مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی درباره چگونگی بهره برداری و کاربری یابی خانه تاریخی ملک توضیحاتی را ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف شده بر آستان قدس رضوی، در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی درباره چگونگی بهره برداری و کاربری یابی خانه تاریخی ملک (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) در بازار بین الحرمین تهران، توضیحی درباره خدمات رسانی این خانه زیبای تاریخی به شهروندان و گردشگران ارائه کرد.

  در متن این جوابیه چنین آمده است: حاج حسین آقا ملک، بنیان گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، خانه تاریخی ملک را در ششم آبان 1316 هجری خورشیدی با همه اسباب و اثاثیه به همراه کتاب های کتابخانه و اشیای موزه بر آستان قدس رضوی وقف کرد.

این واقف بزرگوار 8 سال بعد هنگامی که زمینی را در محوطه تاریخی باغ ملی تهران از شهرداری به ازای طلبی که داشت، گرفت، برآن شد ساختمانی نو برای کتابخانه و موزه بسازد تا به تعبیر خویش، کتابخانه و موزه اش را از بازار به شهر جابه جا کند زیرا باور داشته و تاکید کرده بود فضای فرهنگی و اجتماعی بازار دگرگون شده و دیگر چندان مناسب فضای کتابخانه و موزه نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی ملک در چارچوب مقررات و ضوابط آستان قدس رضوی فعالیت می کند

خانه تاریخی ملک در چارچوب مقررات و ضوابط آستان قدس رضوی فعالیت می کند