مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:352022-01-18دانش

احیای تالاب هامون به دیپلماسی فعال دولت بستگی دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، مازیار شهرکی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل حقابه ایران از رود هیرمند را مربوط به منطقه سیستان دانست و گفت: - مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل راهکار حل مشکل حق آبه رود هیرمند را دیپلماسی فعال دانست و گفت: به دلیل این که این تالاب بین المللی است می توانیم از کنوانسیون های تالاب های بین المللی در راستای احیای حیات در این تالاب استفاده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، مازیار شهرکی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل حقابه ایران از رود هیرمند را مربوط به منطقه سیستان دانست و گفت: این رود در گذشته در دو کشور ایران و افغانستان جاری بوده و پس از جدایی افغانستان از خاک ایران به موجب معاهده پاریس و خودداری حاکمیت افغانستان و جاری ساختن رود هیرمند در خاک ایران مسئله حقابه رود هیرمند به یکی از مسائل مهم سیاسی و اجتماعی و زیست محیطی دو کشور تبدیل شده است.

وی افزود: حقابه دریاچه آب شیرین هامون مطابق معاهده سال 1351 کابل معادل 850 میلیون مترمکعب در سال است که در سال 1352 هم در مجلس قانون گذاری دو کشور به تصویب رسیده است.

شهرکی با بیان اینکه ده ها سال است که به هیچ وجه این معاهده اجرا نمی شود، اضافه کرد: در این بین دولت افغانستان تلاش کرد با تغییر در اکوسیستم و با ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب هامون به دیپلماسی فعال دولت بستگی دارد

احیای تالاب هامون به دیپلماسی فعال دولت بستگی دارد