مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 19:402022-01-17بين الملل

امیرعبداللهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی جی تی ان» (CGTN) چین تاکید کرد تهران هرگز بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین و یا به انحراف کشاندن روند گفتگو ها نیست و اگر طرف مقابل به تعهدات توافق هسته ای بازگردد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان مواضع پکن در مذاکرات وین را سازنده و منطقی خواند و گفت که ایران از چین به علت حمایت از مواضع تهران در روند مذاکرات هسته ای قدر دانی می کند.

امیر عبداللهیان گفت: درجریان سفرم به چین، اجماع و توافق هایی درباره طیفی از موضوعات مهم به دست آمد ازجمله اجرای قرارداد جامع راهبردی ایران و چین و به منظور اجرای این قرارداد بلند مدت، هردو طرف نیازمند یک نقشه راه هستند.

وی افزود در دیدار با همتای چینی خود، دو طرف درخصوص مهم ترین مسائل بین المللی و منطقه ای از جمله بحران وخیم افغانستان و یمن گفتگو کردیم.

وزیر امورخارجه ایران در ادامه گفت: درخصوص قرارداد جامع راهبردی ایران و چین، هردو طرف از مزایای این توافق بهره مند خواهند شد که در برگیرنده بسیاری از زمینه ها ازجمله تجارت، کشاورزی، علوم و فناوری، گردشگری، همچنین شامل همکاری در زمینه بین المللی و منطقه ای می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم

امیرعبداللهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم