مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 19:352022-01-17اجتماعي

40 واحد صنعتی آلاینده در استان مرکزی شناسایی شده اند


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در 9 ماه نخست امسال 40 واحد صنعتی آلاینده در استان مرکزی شناسایی شده است که ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مهدی مصطفوی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شیوع آنفولانزای پرندگان در تالاب میقان اراک، اظهار کرد: این تالاب در حوزه محیط زیستی به عنوان یکی از کانون های اثرگذار به واسطه ایجاد گردو غبار، در آلودگی هوا است اما از طرف دیگر محلی با اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه سه سال است که تالاب میقان اراک درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: نخستین نمونه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تالاب میقان در پنجم آذرماه امسال به ثبت رسیده و با مشاهده این مورد، بلافاصله ستاد مقابله با بیماری تشکیل شد که محیط زیست و دامپزشکی در رأس این زنجیره قرار دارند و مدیریت بحران استان نیز مدیریت این ستاد را برعهده دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: وجود لاشه های پرندگان در تالاب خود عاملی برای گسترش بیماری است و از روزهای اول شیوع این بیماری تاکنون همه تلاش ها برای جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی آنها با همکاری همیاران محیط زیست صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 واحد صنعتی آلاینده در استان مرکزی شناسایی شده اند

40 واحد صنعتی آلاینده در استان مرکزی شناسایی شده اند