مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 18:552022-01-17بين الملل

امیرعبدالهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم


اگر طرف مقابل به تعهدات توافق هسته ای بازگردد، ایران هم به تعهداتش باز خواهد گشت.

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شکه تلویزیونی سی جی تی ان (CGTN ) چین تاکید کرد تهران هرگز بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین و یا به انحراف کشاندن روند گفت و گوها نیست و اگر طرف مقابل به تعهدات توافق هسته ای بازگردد، ایران هم به تعهداتش بازخواهد گشت به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، حسین امیر عبداللهیان مواضع پکن در مذاکرات وین را سازنده و منطقی خواند و گفت که ایران از چین به علت حمایت از مواضع تهران در روند مذاکرات هسته ای قدر دانی می کند.

امیر عبداللهیان گفت: درجریان سفرم به چین، اجماع و توافق هایی در باره طیفی از موضوعات مهم به دست آمد ازجمله اجرای قرارداد جامع راهبردی ایران و چین و به منظور اجرای این قرارداد بلند مدت، هردو طرف نیازمند یک نقشه راه هستند.

وی افزود در دیدار با همتای چینی خود، دو طرف درخصوص مهم ترین مسائل بین المللی و منطقه ای از جمله بحران وخیم افغانستان و یمن گفت و گو کردیم.

وزیر امورخارجه ایران در ادامه گفت: درخصوص قرارداد جامع راهبردی ایران و چین ، هردو طرف از مزایای این توافق بهره مند خواهند شد که در برگیرنده بسیاری از زمینه ها ازجمله تجارت، کشاورزی، علوم و فناوری، گردشگری، همچنین شامل همکاری در زمینه بین المللی و منطقه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبدالهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم

امیرعبدالهیان: بدنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیستیم