مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 16:302022-01-16بين الملل

آناتولی: مسیحیان و یهودیان در ایران آزادانه به امور مذهبی مشغولند


یک خبرگزاری ترکیه ای در مطلبی به آزادی اقلیت های دینی در ایران در اجرای فرایض مذهبی و امور معمول زندگی اشاره کرد و نوشت، ایران ماوای شمار قابل توجهی از مسیحیان و یهودیان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین لملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری ترکیه ای روز یکشنبه با رد ادعای رسانه های غربی در مطلبی به آزادی اقلیت های دینی در ایران  در اجرای فرایض مذهبی و امور معمول زندگی اشاره کرد.

خبرگزاری آناتولی   به نقل از یک شهروند ایرانی، مسیحی نوشت که وی به عنوان یک مسیحی ایرانی راحت است و برای گوش دادن به ناقوس های کلیسا، رفتن به جلسات دعا، شرکت در رویدادهای فرهنگی و حضور در جمع  مسیحیان هیچ مشکلی ندارد.

به نوشته آناتولی، در تهران پایتخت نیز چند نقطه برای مسیحیان شهر وجود دارد که مهمترین آنها کلیسای سنت وارطان ​​در خیابان ده متری ارامنه و کلیسای سنت سرکیس در خیابان ویلا است.

همچنین خیابان میرزای شیرازی و خیابان نجات اللهی در مجاورت کلیساها شاهد هجوم خریداران برای ایام  کریسمس بودند از جمله عروسک های بابانوئل، درختان کاج مصنوعی، چراغ های رنگارنگ و شیرینی.

آناتولی در ادامه نوشت، شمار مسیحیان ایران، عمدتا ارمنی، و همچنین آشوری ها، کاتولیک ها، پروتستان ها و انجیلی ها، حدود 300000 تا 370000 نفر است که در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، اصفهان، شیراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آناتولی: مسیحیان و یهودیان در ایران آزادانه به امور مذهبی مشغولند

آناتولی: مسیحیان و یهودیان در ایران آزادانه به امور مذهبی مشغولند