مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 13:352022-01-16پزشكي

سالک و راه های گریز از آن


رییس گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: کانونی از بیماری سالک در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

- جمع آور، امروز یکشنبه 26 دی به رسانه های گروهی گفت: هر چند سالک یک بیماری آندمیک(بومی) در کشور است اما اغلب مبتلایان از کانون های این بیماری در مشهد، کرمان، یزد و کاشان وارد استان می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه سالک یک بیماری پوستی است که با گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل ، منتقل می شود، افزود: خطر کانون این بیماری در مناطقی از نهبندان و زیرکوه در حال بررسی است و تاکنون کانونی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

رییس گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از ابتدای سال کمتر از 50 مورد ابتلا به این بیماری در خراسان جنوبی گزارش شده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

جمع آور، علت بروز این بیماری را گزش پشه آلوده دانست و گفت: به شهروندان برای پیشگیری از ابتلا توصیه می شود از فعالیت در فضاهای باز خصوصا در فاصله زمانی بعد از غروب تا طلوع آفتاب که پشه خاکی بیشترین فعالیت را دارد خودداری کنند؛ در فضای باز لباس با آستین بلند بپوشند؛ از کرم دافع حشرات استفاده کنند؛ از پشه بند و توری برای پنجره ها استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالک و راه های گریز از آن

سالک و راه های گریز از آن