مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:552022-01-16سياسي

نماز شکر اصفهانی ها در روز فرار شاه خائن/ روزی که ژاندارمری شهر تعطیل شد


ساعت 2 بعد از ظهر 26 دی ماه سال 57 بود که خبر خروج شاه از ایران از رادیو پخش شد و فرار شاه، بهانه مناسبی برای تجمع و تظاهرات دوباره ای بود و همان روز تظاهرات وسیع و گسترده ای با حضور هزاران نفر از طبقات مختلف مردم از جمله کلیمیان اصفهان برگزار شد، -   واکنش کلیمیان اصفهان به فرار شاه فرار شاه، بهانه مناسبی برای تجمع و تظاهرات دوباره ای بود و همان روز تظاهرات وسیع و گسترده ای با حضور هزاران نفر از طبقات مختلف مردم از جمله کلیمیان اصفهان برگزار شد.

در این تظاهرات جمعی از سربازان و افراد ارتش به میان مردم آمدند و با آن ها هم صدا شدند و کانون مهندسین اصفهان ضمن انتشار اطلاعیه سیاست های استعمارگرانه را محکوم کرده و موقعیت مردم ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

از طرف دیگر 10 هزار نفر هم در دُرچه اصفهان دست به تظاهرات زدند و حجت الاسلام موسوی که به تازگی از زندان آزاد شده در این تظاهرات برای مردم سخنرانی کرد.

منبع:گزارش مرکز اسناد انقلاب اسلامی مرتضی آرسته که از پیشگامان انقلاب اسلامی است و آن روزها در ستاد مخفی تدارک مراسمات فعال بود، به خبرنگار فارس در اصفهان گفت: فرار شاه از ایران مقدماتی داشت و از چند ماه قبل اعتصابات و تظاهرات عظیمی وجود داشت، در اصفهان جامعه معلمان را داشتیم که یکی از پیشگامان انقلاب بود و تقریبا مدارس تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز شکر اصفهانی ها در روز فرار شاه خائن/ روزی که ژاندارمری شهر تعطیل شد

نماز شکر اصفهانی ها در روز فرار شاه خائن/ روزی که ژاندارمری شهر تعطیل شد