مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:402022-01-16پزشكي

شناسایی 27 مبتلا به امیکرون در سیستان و بلوچستان


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد موارد مبتلا به ویروس جهش یافته امیکرون در استان سیستان و بلوچستان به 27 نفر افزایش یافت.

- ، اظهار داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون 27 مورد مثبت امیکرون شناسایی شده که می تواند یک زنگ خطر جدی برای استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعات ارائه شده جهانی، سرعت انتقال اُمیکرون بسیار بالا است و خیلی زود می تواند سوش غالب کشور شود، گفت: با شیوع این سوش در سطح جهان و برخی از نقاط کشور کیت های تشخیصی توسط انستیتو پاستور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه موارد ابتلاء به سویه جدید امیکرون در دنیا در حال گسترش است، افزود: در حال حاضر در کشور بیش از 10 درصد موارد ابتلاء را سویه جدید امیکرون به خود اخصاص داده است و موارد فوت ناشی از این سویه نیز در کشور گزارش شده است.

وی با هشدار به همه افرادی که تاکنون نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام نکرده اند، گفت: با توجه به مشاهده سویه امیکرون در استان ضروریست مردم با تزریق دوز سوم واکسن در پیشگیری از شیوع موج جدید مؤثر باشند، تزریق دز سوم بیش از 80 درصد فرد را در مقابل این واریانت ایمن خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 27 مبتلا به امیکرون در سیستان و بلوچستان

شناسایی 27 مبتلا به امیکرون در سیستان و بلوچستان