مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 09:002022-01-16دانش

آغاز دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان


سرپرست گروه باستان شناسی تپه رستم سیستان گفت: در پی برنامه های گروه باستان شناسی دانشکده هنر و معماری که با هدف آموزش دانشجویان باستان شناسی و استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی جهت کاوش در محوطه های کلیدی سیستان صورت می گیرد، - دومین فصل کاوش در تپه رستم سیستان توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان گروه باستان شناسی دانشگاه زابل با رویکردی متفاوت آغاز شد.

دکتر کاوش در گفت وگو با ایسنا افزود: تعداد 15 نفر از دانشجویان ترم آخر باستان شناسی علاوه بر فعالیت میدانی و کسب تجربه، به منظور یافتن پاسخ های احتمالی، دو ترانشه 7 و 10 را با هدف شناسایی آثار معماری تعیین و کاوش می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه زابل ادامه داد: با توجه به نتایجی که تاکنون از کاوش های این محوطه به دست آمده است، برخی از قطعات سفالینه ها و دیگر داده های مکشوفه از این محوطه باستانی ارتباط و تاثیرپذیری آن با شهر سوخته را اثبات می کند و از این رو اهمیت این محوطه را در عصر مفرغ (پنج هزار سال پیش) یعنی همزمان با شهر سوخته سیستان آشکار می دارد.

وی ادامه داد: محوطه مذکور بر روی یک تپه مصنوعی ساخته شده و ساختار معماری آن از یک حصار مدور با دیوارهای بلند بر گرد یک بنای بزرگ مرکزی تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان

آغاز دومین فصل کاوش در محوطه باستانی تپه رستم سیستان