مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 17:102022-01-15پزشكي

شیوع بیماری «سالک» در جهرم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از شیوع «سالک» در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مجید ارجمند در گفت وگو با مهر اظهار داشت: بیماری سالک در شهرستان جهرم نسبت به سال های گذشته روند رو به افزایشی به خود گرفته و متأسفانه تاکنون بیش از 300 نفر از شهروندان به این بیماری مبتلا شده اند.

او افزود: شهر جهرم و حومه، حیدرآباد و قطب آباد به ترتیب بالاترین آمار مبتلایان را تا به خود اختصاص داده اند و پیش بینی می شود در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی این آمار تا پایان سال سیر بسیار بالاتری داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه امسال کودکان زیر 10 سال بالاترین آمار مبتلایان به سالک هستند، تصریح کرد: تجمع زباله ها و نخاله های ساختمانی، خانه های مخروبه و خالی از سکنه در بافت قدیم، جوندگان و سگ های ولگرد و کودهای حیوانی از مهمترین عوامل افزایش پشه خاکی و در نتیجه افزایش بیماری سالک است.

او در ارتباط با زمینه بروز این بیماری گفت: عامل این بیماری انگل است که از طریق نیش پشه خاکی به انسان انتقال پیدا می کند.

در جایی که نیش می زند و ممکن است باعث عفونت ثانویه نیز بشود.

ارجمند از این بیماری به عنوان یکی از معضلات سلامت کشور که هنوز مطرح است اشاره کرد و افزود: کنترل و پیشگیری این بیماری دشوار است و مستقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری «سالک» در جهرم

شیوع بیماری «سالک» در جهرم