موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:502022-01-15بين الملل

قوی ترین پاسپورت های جهان کدامند؟


گذرنامه ایران همراه با پاسپورت جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه 101 قرار دارد و با استفاده از این گذرنامه می توان به 42 کشور جهان بدون نیاز به روادید(ویزا) سفر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، پاسپورت های 13 کشور عضو اتحادیه اروپا در میان 21 کشوری قرار گرفت که اعتبار گذرنامه های آنها در آغاز سال 2022 میلادی رتبه جهانی اول تا ششم را از آن خود کردند.

بر پایه رده بندی انجام شده برای گذرنامه های 199 کشورهای جهان که بر مبنای شاخص هِنلی صورت گرفته، گذرنامه ژاپن در ابتدای سال 2022 نیز همچون سه سال گذشته جایگاه معتبرترین پاسپورت جهان را حفظ کرده ولی امسال این جایگاه را با سنگاپور به اشتراک گذاشته است.

با استفاده از پاسپورت ژاپنی و سنگاپوری می توان به 192 کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کرد.

کره جنوبی با آلمان در رتبه دوم(با امتیاز 190) و فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسپانیا (با امتیاز 189) با هم در رتبه سوم قرار دارند.

کشورهای اتحادیه اروپا طبق معمول در صدر فهرست قرار دارند و فرانسه، هلند و سوئد با یک پله صعود به اتریش و دانمارک در جایگاه چهارم (با امتیاز 188) پیوستند.

ایرلند و پرتغال نیز با امتیاز 187 در رده پنجم قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوی ترین پاسپورت های جهان کدامند؟

قوی ترین پاسپورت های جهان کدامند؟