مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:502022-01-15دانش

قطع دسترسی برخی دانشگاه های ایران به پایگاه های علمی دنیا به دلیل بدهی


نکته مهم دیگر اینکه برخی ناشران می خواهند با ما کار کنند و خیلی از پایگاه ها هنوز دسترسی هایشان را قطع نکرده اند؛ چرا که در این صورت دانشجویان و محققان مجبور هستند به صورت غیررسمی از این منابع استفاده کنند و آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد.

- نکته مهم دیگر اینکه برخی ناشران می خواهند با ما کار کنند و خیلی از پایگاه ها هنوز دسترسی هایشان را قطع نکرده اند؛ چرا که در این صورت دانشجویان و محققان مجبور هستند به صورت غیررسمی از این منابع استفاده کنند و آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم از قطع دسترسی برخی دانشگاه ها به پایگاه های علمی دنیا خبر داد و گفت: در تلاش برای تامین اعتبار آن در سال 1401 هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، عبدالساده نیسی از قطع دسترسی برخی دانشگاه ها به پایگاه های علمی دنیا به علت بدهی دانشگاه ها خبر داد و گفت: قرار بود از سال 2020 دسترسی به پایگاه ها و داده های علمی آزاد باشد و دولت ها خودشان اعتبارات لازم را پرداخت کنند نه اینکه دانشگاه ها پرداخت کنند؛ در همین رابطه اتحادیه اروپا مدلی ارائه داد که در آن برای حمایت از ناشران یک اعتباری در نظر گرفت تا کل محققان بتوانند به این منابع دسترسی داشته باشند اما در نهایت این طرح عملیاتی نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع دسترسی برخی دانشگاه های ایران به پایگاه های علمی دنیا به دلیل بدهی

قطع دسترسی برخی دانشگاه های ایران به پایگاه های علمی دنیا به دلیل بدهی