مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 14:352022-01-15اقتصادي

اجرای سومین پویش کاشت بذر در شاهرود/ 100 هکتار بذرپاشی شد


رییس اداره منابع طبیعی شاهرود از اجرای سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: 100 هکتار بذرپاشی در روستای جیلان انجام شد.

- ، ضمن بیان اینکه سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال با مشارکت دستگاه های اجرایی و مسئولان ذی ربط در روستای شهیدپرور جیلان از توابع بخش بسطام به اجرا درآمد، ابراز داشت: در این طرح بیش از 100 هکتار عرصه منابع طبیعی بذرپاشی شد.

وی بابیان اینکه این بذرها از مناطق بیابانی جمع اوری و درجاهای کم پوشش کاشت می شود، افزود: با توجه به پوشش منطقه گونه تاغ و اشنان در مراتع عمومی جیلان با هدف کنترل هرز آب کاشته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه با اجرای این سه پویش از آذرماه سال جاری بیش از 700 هکتار مراتع شهرستان توسط مردم وبه همت منابع طبیعی کاشت شده است، ابراز داشت: این پویش ها تا اسفندماه یعنی هفته درختکاری ادامه خواهد داشت.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: هدف از این پویش ها تثبیت خاک، غنی کردن مراتع فقیر، مبارزه با بیابان زدایی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، جلوگیری از برخاستن شن های روان و غیره است که اجرای آن ها برای مناطق بیابانی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه در اجرای این پویش ها کارشناسان اداره منابع طبیعی آموزش لازم را فراگرفتند و آن را به مردم بومی منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سومین پویش کاشت بذر در شاهرود/ 100 هکتار بذرپاشی شد

اجرای سومین پویش کاشت بذر در شاهرود/ 100 هکتار بذرپاشی شد