مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 12:352022-01-15سياسي

پرونده نسل کشی مسلمانان روهینجا فوریه در لاهه مجددا باز می شود


دادستان کل گامبیا اعلام کرد، انتظار می رود نمایندگان حاکمان نظامی میانمار در دور جدید دادرسی ها که از 21 فوریه (دوم اسفند ماه) آغاز می شوند، - دادستان کل گامبیا اعلام کرد، انتظار می رود نمایندگان حاکمان نظامی میانمار در دور جدید دادرسی ها که از 21 فوریه (دوم اسفند ماه) آغاز می شوند، صلاحیت قضایی دادگاه جهانی را که به اتهامات این کشور مربوط به نسل کشی اقلیت مسلمانان روهینجا رسیدگی می کند، به چالش بکشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال داودا جالو ، دادستان کل گامبیا که این پرونده را به دیوان بین المللی دادگستری شناخته شده به دادگاه جهانی که رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد است، برده، گفت: قرار است یک جلسه رسیدگی ترکیبی 21 فوریه 2022 برگزار شود.

آنگ سان سوچی که دفاع میانمار در نخستین جلسات عمومی در سال 2019 میلادی را بر عهده داشت اما اکنون توسط ارتش برکنار شده است، رسماً به عنوان نماینده ارشد میانمار در این پرونده جایگزین شد.

جلسه رسیدگی ترکیبی، روندی است که برخی از شرکت کنندگان به صورت حضوری و برخی دیگر به خاطر محدودیت های مربوط به پاندمی کرونا به صورت آنلاین در آن شرکت می کنند.

به دنبال اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در سال 2017 میلادی، بیش از 730 هزار مسلمان روهینجایی از میانمار فرار کردند و مجبور به سکونت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده نسل کشی مسلمانان روهینجا فوریه در لاهه مجددا باز می شود

پرونده نسل کشی مسلمانان روهینجا فوریه در لاهه مجددا باز می شود