مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 14:052022-01-11حوادث

دستگیری 5 هزار قاچاقچی و حفار غیر مجاز در حوزه میراث فرهنگی


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از دستگیری 5 هزار قاچاقچی و حفار غیر مجاز در سطح کشور و معرفی به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد.

- ، سردار حسن مهری ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات و تلاش هایی که برای حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور انجام می شود نشان از هوشیاری و پشتکار جدی مأموران این یگان و همکاری و پشتیبانی مجموعه انتظامی است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تمام نقاط تاریخی کشور در رصد کامل این یگان قرار دارد، گفت: طی چند سال گذشته بالغ بر 5 هزار دستگاه فلزیاب از حفاران غیر مجاز ضبط شده و اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این دستگاه ها انجام شده است.

وی افزود: در سطح کشور حدود 200 دستگاه موتور برق، 300 دستگاه پیکور و کمپرسور و همچنین 2 دستگاه بیل مکانیکی که در رابطه با حفاری های غیر مجاز مورد استفاده قرار می گرفت ضبط شده است.

سردار مهری با تاکید بر اینکه در سطح کشور حدود 4 هزار و 800 قلم اشیا تاریخی و فرهنگی که قدمت بسیار بالایی نیز داشتند از قاچاقچیان آثار تاریخی کشف شده است، تصریح کرد: هشدار ما به قاچاقچیان و سود جویان در این حوزه این است که در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیر مجاز و خصوصاً خرید و فروش آثار تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 5 هزار قاچاقچی و حفار غیر مجاز در حوزه میراث فرهنگی

دستگیری 5 هزار قاچاقچی و حفار غیر مجاز در حوزه میراث فرهنگی