مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 08:152022-01-11اقتصادي

اجرای پروژه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی استان همدان


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از در حال اجرا بودن پروژه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی این استان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از در حال اجرا بودن پروژه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی این استان خبر داد.

علی خدا رحمی اظهار کرد: استان همدان در حال حاضر دارای 384 واحد گاو شیری صنعتی با ظرفیت 52 هزار و 466 راس دام و 300 واحد گوساله پرواری صنعتی با ظرفیت سه هزار و 720 راس دام است .

وی با بیان اینکه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی یکی از پروژه های در دست اجرای معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی این استان به شمار می رود، افزود: یکی از اهداف قدیمی صنعت گاو شیری و گوشتی در دنیا توانایی و امکان تعیین جنسیت گوساله بوده که این مبحث چند سال مطالعه و آزمایشات تحقیقاتی را به خود معطوف ساخته است.

خدارحمی تصریح کرد: در این تکنیک دامدار قادر است در آزمایشگاه جنسیت گوساله خود را انتخاب و اسپرم نر و یا ماده را به گاوماده خود تلقیح کند و در نهایت باعث افزایش جمعیت ماده زایی و یا نرزایی شود .

وی یاد آور شد: استفاده از این نوع اسپرم با توجه به عملکردی که در گله های پرورش گاو شیری دارد خوشبختاته مورد استقبال خوب دامداران استان قرارگرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی استان همدان

اجرای پروژه ترویج اسپرم تعیین جنسیت شده در گاوداری های صنعتی استان همدان