مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:252022-01-11فرهنگي

«نقش افشان» یکی از پرطرفدارترین طرح ها در بافت فرش ایرانی


قدمت هنر فرش بافی در ایران به سالیانی دور بازمی گردد و محصول این هنر مدت هاست که بین جهانیان شهرتی سحرانگیز دارد و این شهرت نشانه زیبایی رنگ ها و نقش های دست بافته های ایرانی است که تماما از ذوق هنری ایرانیان گرفته شده است.

- نقش افشان یکی از پرطرفدارترین طرح ها در بافت فرش ایرانی ایسنا/خراسان رضوی قدمت هنر فرش بافی در ایران به سالیانی دور بازمی گردد و محصول این هنر مدت هاست که بین جهانیان شهرتی سحرانگیز دارد و این شهرت نشانه زیبایی رنگ ها و نقش های دست بافته های ایرانی است که تماما از ذوق هنری ایرانیان گرفته شده است.

  عبدالله احراری، عضو انجمن علمی فرش ایران، در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش افشان فرش های ایرانی اظهار کرد: در طرح افشان برگ ها، گل ها، پرندگان، حیوانات یا نقش های مختلف بر کف(سطح) فرش افشانده می شود.

گویی تعدادی گل یا نقش مایه های دیگری روی متن فرش گسترده شده و میان این نقش ها هماهنگی و هارمونی از نظر رنگ بندی وجود دارد و مجموعه ای زیبا ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در واقع طرح افشان انواع مختلفی مانند ختایی، بندی و خطوط شکسته دارد که می تواند به صورت دسته گلی یا کمه ای، افشانه حیوان دار یا افشانه ترنجی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نقش افشان» یکی از پرطرفدارترین طرح ها در بافت فرش ایرانی

«نقش افشان» یکی از پرطرفدارترین طرح ها در بافت فرش ایرانی