مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 05:302022-01-11سياسي

پارک ملی آق سو، در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ایجاد می شود


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از طی مراحل تصویب ایجاد پارک ملی آق سو در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد و گفت: این پارک ملی در بهمن ماه امسال در شورای عالی محیط زیست که با حضور ریاست جمهوری تشکیل می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سعید شهند صبح امروز در نشست با فرماندار خلخال شهند از طی مراحل تصویب ایجاد پارک ملی آق سو در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد و اظهار کرد: این پارک ملی در بهمن ماه امسال در شورای عالی محیط زیست که با حضور ریاست جمهوری تشکیل می شود، تصویب خواهد شد.

وی افزود: منطقه حفاظت شده آق داغ زیستگاه و خاستگاه، کل و بز و حشی، گونه گربه های بزرگ جثه همچون گربه وحشی و پلنگ بوده و غنی ترین و وسیع ترین زیستگاه حیات وحش استان از نظر تنوع اقلیمی و جانوری است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: برای تفرجگاه اندبیل و جنگل بلوط این منطقه که با ارقام سازگار زیست محیطی به عنوان یک ظرفیت مهم درشهرستان خلخال محسوب می شود، سایت پرورش مرال پیشنهاد و در منطقه گردشگری ازناو نیز باغ پرندگان با رغبت سرمایه گذاران ایجاد خواهد شد.

وی گفت: منطقه انزان مشگین شهر نیز به دلیل اقلیم زیست محیطی به عنوان منطقه حفاظت شده در نقشه جدید زیست محیطی استان تعریف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارک ملی آق سو، در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ایجاد می شود

پارک ملی آق سو، در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ایجاد می شود