مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 04:452022-01-11سياسي

نمایندگان اطلاعات حقوق سال آینده شان را پنهان می کنند


یکی از نکاتی که در لایحه بودجه خودنمایی می کند، حرکت معکوس در مسیر افزایش شفافیت است تا جایی که برخلاف سالیان گذشته حتی میزان حقوق و دستمزد کارکنان و نمایندگان مجلس نیز در آن شفاف نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، بررسی جداول مربوط به خلاصه بودجه دستگاه های اجرایی در پیوست اطلاعات تکمیلی لایحه بودجه 1401، حاکی از سانسور عجیب حقوق نمایندگان مجلس است.

بر این اساس، در جدول شماره 7 لایحه بودجه 1401، عدد صفر ذیل ستون حقوق و دستمزد مجلس خودنمایی می کند.

البته این موضوع ابدا به این معنی نیست که کارکنان مجلس در سال آینده هیچ حقوقی دریافت نمی کنند؛ شواهد نشان می دهد عدد در نظر گرفته شده برای حقوق کارکنان مجلس کمی آن طرف تر و در ستون سایر لحاظ شده است.

تورق سایر بخش های لایحه حکایت از آن دارد که قرار است در سال آتی مجموعا بیش از هزارو 200 میلیارد تومان از منابع بودجه به مجلس شورای اسلامی تخصیص یابد؛ اما اساسا علت درج عدد صفر در مقابل حقوق و دستمزد حقوق کارکنان و نمایندگان مجلس و پنهان سازی این مبالغ در ستون سایر با چه هدف و منظوری انجام شده است؟ معافیت بی سروصدا از یک الزام قانونی دردسرساز! تمام وجوه پرداختی به کارکنان، بایستی شفاف و نظارت پذیر شود! ؛ این شاه بیت ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان اطلاعات حقوق سال آینده شان را پنهان می کنند

نمایندگان اطلاعات حقوق سال آینده شان را پنهان می کنند