مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 22:552022-01-10بين الملل

اقدام تازه دانمارک علیه روسیه با ارسال جنگنده و رزمناو به بالتیک


وزیر خارجه دانمارک در موضع گیری علیه روسیه، از امکان اعزام جنگنده های اف-16 و کشتی جنگی برای پیوستن به نیروهای ناتو در بالتیک خبر داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک غروب دوشنبه به وقت تهران از احتمال اعزام چند فروند جنگنده و یک فروند ناو برای کمک به ناتو علیه ادعای تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز  کوفود گفت، دانمارک پیشنهاد ارسال چهار جنگنده اف-16 و یک ناو را به عملیات ناتو در منطقه بالتیک و شمال اروپا در پاسخ به تجمع نیروهای روسیه در مرز اوکراین داده است.

مقام های ارشد روسیه طی هفته های اخیر به صورت مکرر ضمن رد ادعاها درباره تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، به آمریکا و کشورهای غربی درباره گسترش سازمان ناتو به سمت مرزهای روسیه و عضویت کشورهایی از قبیل اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هشدار داده اند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده که خطر بروز درگیری میان ناتو و روسیه همچنان امکان پذیر بوده اما همچنان راه حل سیاسی درباره اختلافات میان دو طرف وجود دارد.

وی که با روزنامه فایننشال تایمز مصاحبه می کرد، گفت: ایجاد راه حل سیاسی و در نظر گرفتن نگرانی های روسیه امکان پذیر است اما خطر بروز درگیری با مسکو همچنان ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام تازه دانمارک علیه روسیه با ارسال جنگنده و رزمناو به بالتیک

اقدام تازه دانمارک علیه روسیه با ارسال جنگنده و رزمناو به بالتیک