مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 13:152022-01-10اجتماعي

دام های سنگین آذربایجان غربی علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: از امروز دام های سنگین آذربایجان غربی علیه بیماری بروسلوز همان تب مالت واکسینه می شوند.

- ، امید خلیل زاده از آغاز طرح مایه کوبی دام سنگین بر علیه بیماری بروسلوز گاوی از 20 دی ماه سال جاری لغایت 25 بهمن به مدت 35 روز در سطح دامداری های استان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح پیش بینی می شود بالغ بر 300 هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله) برعلیه بیماری بروسلوز در سطح تمامی واحدها اپیدمیولوژیک با مشارکت بخش غیر دولتی و نظارت بخش دولتی ایمن سازی شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنیت در دام های حساس استان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این بیماری عنوان کرد و از دامداران استان درخواست نمود تا با اکیپ های واکسیناسیون همکاری های لازم را داشته باشند.

بیماری بروسلوز از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که از 2 جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

که باعث ایجاد سقط جنین موجب ضررهای اقتصادی فراوان به جامعه شده و از سوی دیگر نیز اگر دام های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام های سنگین آذربایجان غربی علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند

دام های سنگین آذربایجان غربی علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند