مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 11:452022-01-09سياسي

از کولبری تا اشتغالزایی برای زنان کولبر+فیلم و عکس


زمانی کولبر بود، با تعدادی از زنان منطقه مسیرهای طولانی و صعب العبور را با کوله های سنگین طی می کردند بلکه بتوانند مخارج زندگی شان را تامین کنند اما امروز به یک کارآفرین تبدیل شده و زنان کولبر را بکارگیری می کند.

- خبرگزاری فارس کردستان/شیرین مرادی، اگرچه در مقایسه با مردان کولبر، زنانی که کولبری می کنند، تعدادشان زیاد نیست، اما هستند زنانی که مردانه بار های سنگین را بر دوش می بندند و در مسیر صعب العبور و خشن کوهستان های کردستان قدم برمی دارند تا خرج زندگی خود و خانواده شان را تامین کنند.

  مسیر سنندج به مریوان را در پیش می گیریم، مقصدمان محله موسک در شمال شهر مریوان است، محله ای با بافت قدیمی، ابتدای محله موسک مانند بسیاری از محلات حاشیه ای شهرهای کردستان رنگ و بوی شهر دارد اما هرچه از خیابان اصلی فاصله می گیری به عمق محرومیت بیشتر مردمان آن پی می بری انگار قطار آسفالت در همان نقطه آغازین از ریل خارج شده است و توسعه و پیشرفت در این منطقه به بن بست رسیده است.

آنانی که رنج نان را سال های سال در کوه های سخت و صعب العبور با کوله های 20 تا 30 کیلو به شانه هایشان کشیده بودند و هر روز و شبشان با کابوس سقوط خود و یا همسرانشان در پرتگاه های عمیق کوه های مرزی کردستان گره خورده بود امروز در کارگاه های تولیدی امید حسینی و سبزه محمدی به آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کولبری تا اشتغالزایی برای زنان کولبر+فیلم و عکس

از کولبری تا اشتغالزایی برای زنان کولبر+فیلم و عکس