مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:552022-01-09سياسي

دانشمندان در حیرت از کهکشان بدون ماده تاریک


کهکشان های پراکنده ای که سه سال پیش کشف شدند , در کمال ناباوری فاقد ماده تاریک به نظر می رسیدند موجب شده تا هنوز هم دانشمندان سردرگم باشند و از خود بپرسند که آیا این کشف می تواند با سالها نظریه پردازی در مورد ماده تاریک در تضاد باشد؟ - کهکشان های پراکنده ای که سه سال پیش کشف شدند , در کمال ناباوری فاقد ماده تاریک به نظر می رسیدند موجب شده تا هنوز هم دانشمندان سردرگم باشند و از خود بپرسند که آیا این کشف می تواند با سالها نظریه پردازی در مورد ماده تاریک در تضاد باشد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعتقاد بر این است که انرژی تاریک و ماده تاریک تقریباً 95 درصد از جهان هستی را تشکیل می دهند.

ما هنوز در مورد اینکه آنها چه هستند یا از کجا آمده اند، مطمئن نیستیم، اما معتقدیم که آنها کهکشان ها را با نیروی گرانش خود کنار هم نگه می دارند.

به همین دلیل است که وقتی متوجه شدیم اخترشناسان یک کهکشان گیج کننده را بدون ماده تاریک همیشه گریزان یافته اند، شوکه شدیم.

همه چیز سه سال پیش زمانی شروع شد که فیلیپو فراترنال (Filippo Fraternali) ستاره شناس موسسه نجوم کاپتین در دانشگاه خرونینگن هلند و همکارانش برای اولین بار با چند کهکشان پراکنده مواجه شدند که به نظر می رسید فاقد ماده تاریک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان در حیرت از کهکشان بدون ماده تاریک

دانشمندان در حیرت از کهکشان بدون ماده تاریک