مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:402022-01-09پزشكي

باید واکسیناسیون کودکان آغاز شود/به اندازه کافی واکسن برای کودکان داریم


رییس انستیتو پاستور با بیان اینکه شرط عقل این است واکسیناسیون کودکان را آغاز کنیم،گفت:واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون کودکان را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،مجید بیگلری،رییس انستیتو پاستور ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث های مطرح شده در جلسه ستاد علمی کرونا،بیان داشت: واکسن برای واکسیناسیون افراد سنین  5تا11 را  داریم؛ به طوری که هم واکسن پاستوکوووک انستیتو پاستور مجوز مصرف را دارد و می تواند از 2تا18سال نیز علاوه بر بالغین مصرف شود.

وی ادامه داد:فرق این موضوع این است که فعلا در بزرگسالان سه دز تزریق می شود، اما در کودکان در حال حاضر دو دز اکتفا می شود تا اگر در مطالعات آتی نشان داده شد کودکان به دز سوم نیاز دارند،دز سوم نیز تزریق شود.

رییس انستیتو پاستور اضافه کرد: واکسن سینو فارم هم که وارداتی است مجوز مصرف در کودکان را دارد؛یعنی در کل می توانیم بگوییم اگر همین امروز بخواهیم درباره کودکان تصمیم بگیریم و مصوبه داشته باشیم واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

بیگلری بیان داشت:تحلیل و تجربه  نشان داده هر چقدر پیک های متعدد رخ می دهد درگیری گروه سنی زیر 18 سال هم بیشتر است و این جای بحث دارد که چرا این طور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید واکسیناسیون کودکان آغاز شود/به اندازه کافی واکسن برای کودکان داریم

باید واکسیناسیون کودکان آغاز شود/به اندازه کافی واکسن برای کودکان داریم