مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 05:252022-01-09پزشكي

پیشگیری از کووید-19 با اسپری مخصوص بینی و گلو


پژوهشگران دانشگاه دوک در بررسی جدیدی نشان داده اند که شاید با تنظیم ph بدن به واسطه یک اسپری مخصوص بینی و گلو بتوان به پیشگیری از ابتلا به کووید-19 کمک کرد.

- پژوهشگران "دانشگاه دوک" در بررسی جدیدی نشان داده اند که شاید با تنظیم ph بدن به واسطه یک اسپری مخصوص بینی و گلو بتوان به پیشگیری از ابتلا به کووید-19 کمک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینمگ، دیوید نیدهام (David Needham)، استاد مهندسی مکانیک و علم مواد دانشگاه دوک (Duke University) نشان داده است که افزایش جزیی ph محلول ممکن است همان چیزی باشد که برای تبدیل کردن یک داروی مهارکننده متابولیک به یک اسپری پیشگیری کننده کووید-19 مخصوص بینی و گلو لازم است.

داروی موسوم به نیکلوزاماید (Niclosamide) از سال 1958 برای درمان عفونت انگلی گلو در انسان، حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه به کار رفته است.

این دارو که به صورت قرص خوراکی عرضه می شود، انگل ها را با مهار کردن مسیر متابولیک حیاتی و قطع کردن منبع انرژی آنها از بین می برد.

پژوهشگران در سال های اخیر، قابلیت نیکلوزاماید را برای درمان طیف وسیع تری از بیماری ها مانند بسیاری از انواع سرطان، بیماری های متابولیک، روماتیسم مفصلی و اسکلروز سیستمیک آزمایش کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از کووید-19 با اسپری مخصوص بینی و گلو

پیشگیری از کووید-19 با اسپری مخصوص بینی و گلو