مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 08:202022-01-08اقتصادي

قرار بود پرداخت یارانه، کمک به محرومان باشد اما فشار بیشتری آورد


رییس هیئت عالی نظارت سازمان حسابرسی گفت: با افزایش نقدینگی، تورم و کاهش قدرت خرید مردم عملاً به جای اینکه به اقشار آسیب پذیر کمکی شود، فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد و فقرا فقیرتر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر محمد قسیم عثمانی در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع یارانه های نقدی و معیشتی عدم موفقیت قانون هدفمندی یارانه ها در اجرا را به سه موضوع مرتبط دانست و گفت: اولین دلیل عدم اجرای قانونی بود که مجلس به تصویب آن پرداخت و متأسفانه دولت نهم قانون را به درستی اجرا نکرد.

این قانون قرار بود به کاهش فاصله طبقانی، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و اصلاح الگوی مصرف منجر شود، لیکن هیچ کدام از این اهداف محقق نشد و بخش عمده قانون که بحث تأمین بیمه ها و کمک به دولت، بخش خصوصی و بود، اجرا نشد و تمامی قانون هدفمندی یارانه ها به یارانه نقدی خلاصه شد.

وی به مسئله مهم دیگری اشاره کرد و گفت: تا دولت نگاه رأی مدارانه به موضوعات نداشته باشد، موفقیت در اجرای درست قانون صورت نخواهد گرفت.

نگاه به این قانون باید عامه پسند و پوپولیستی باشد.

رییس هیئت عالی نظارت سازمان حسابرسی کل کشور افزود: هدف در این قانون کمک به اقشار آسیب پذیر بود، لیکن بواسطه این قانون نه تنها کمکی صورت نگرفت بلکه باعث فشار بیشتر بر اقشار آسیب پذیر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار بود پرداخت یارانه، کمک به محرومان باشد اما فشار بیشتری آورد

قرار بود پرداخت یارانه، کمک به محرومان باشد اما فشار بیشتری آورد