مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 07:252022-01-08اقتصادي

تمرکز دولت بر تشویق مشترکان خوش مصرف برق/«خاموشی» نتیجه نظام تعرفه گذاری غلط


رویکرد دولت این است که برق یارانه ای برای همه مشترکان تا سطح الگوی مصرف تامین می شود اما اگر مشترکی علاقه داشت، بیشتر از این میزان مصرف کند، - سعید نیکی سخن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن بیان آثار نامطلوب نظام تعرفه گذاری یارانه ای برق اظهار داشت: نظام تعرفه گذاری انرژی به خصوص در بخش برق، زمینه بروز فاجعه در این حوزه شده که نتایج آن را در قالب خاموشی تابستان به وضوح می بینیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به ناترازی 14 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق در کشور گفت: سرانه مصرف برق خانگی در کشور ما 6 برابر میانگین جهانی است و این ماحصل رفتار همه مردم نیست بلکه رفتار مصرفی کمتر از 25 درصد مشترکان سبب شد تا شاهد این اختلاف میان مصرف برق در ایران و سایر نقاط جهان باشیم.

* ضرر 50 هزار میلیارد تومانی مشترکان پرمصرف به کشور وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کمتر از 25 درصد مشترکان خانگی فراتر از الگو برق مصرف می کنند، گفت: ضربه ای که مصرف خارج از الگوی این 25 درصد مشترکان خانگی به صنعت برق می زند، فراتر از 50 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

نیکی سخن با اشاره به اینکه انرژی می تواند منبع قدرت برای یک کشور باشد، گفت: نظام تعرفه گذاری در بخش برق سبب شده تا زیرساخت این حوزه در کشور ما به جای ایجاد مولفه قدرت همواره در تکاپو برای پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز دولت بر تشویق مشترکان خوش مصرف برق/«خاموشی» نتیجه نظام تعرفه گذاری غلط

تمرکز دولت بر تشویق مشترکان خوش مصرف برق/«خاموشی» نتیجه نظام تعرفه گذاری غلط